نقد فلسفه

رد فلسفه و عرفان و شناخت بدعت ها

نقد فلسفه

رد فلسفه و عرفان و شناخت بدعت ها

پیامبر در قرآن

پیامبر در قرآن

 

 

 

 

 

إِنَّا أَنزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقّ‏ِ لِتَحْکُمَ بَینْ‏َ النَّاسِ بمَِا أَرَئکَ اللَّهُ

 

ما این کتاب را به راستى بر تو نازل کردیم تا بدان سان که خدارا میبینی ( یکی بودن اراده پیامبر و خواست خدا و ارتباط وی با خدا) میان مردم داورى کن

 

وَ أَنزَلَ اللَّهُ عَلَیْکَ الْکِتَابَ وَ الحِْکْمَةَ وَ عَلَّمَکَ مَا لَمْ تَکُن تَعْلَمُ  وَ کاَنَ فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکَ عَظِیمً

 

خدا بر تو کتاب و حکمت نازل کرد و چیزهایى به تو آموخت که از این پیش نمى‏دانسته‏اى و خدا لطف بزرگ خود را بر تو ارزانى داشت

 

در آیات  فوق در سوره مبارکه نساء  حیثیت وحیانی و شئونات الهی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مزید بر این موضوع که کلام پیامبر  در حیطه وحی است اشاره میکند و لزوما فقط پیامبر باید مفسر وحی و مبین آیات قرآن باشد چرا که اوست که  بمَِا أَرَئکَ اللَّهُ

است و فقط او و اشخاصی که این ویژگی را دارند ( معصومین ) مبین قرآن و مترجم آن هستند.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد