نقد فلسفه

رد فلسفه و عرفان و شناخت بدعت ها

نقد فلسفه

رد فلسفه و عرفان و شناخت بدعت ها

نقد آیت الله جوادی آملی


در یکی از سایت های رسمی متن سخنرانی آیت الله جوادی آملی را دیدم که ادعاهای عجیب و غیر منطقی داشته که بدون مقدمه می آورم:

ایشان گفتند:

درباره تفاوت میان لعن و سب باید گفت لعن در کلیات است، خداوند به طور کلی فرمود: «أُولَٰئِکَ عَلَیْهِمْ لَعْنَةُ اللَّهِ وَالْمَلَائِکَةِ وَالنَّاسِ أَجْمَعِینَ» این کلیات را هم ما قبول داریم، هم دیگران، لعن در کلیات است، اما تطبیق در جزییات مسأله دارد!!! 


با توجه به این حرف که حتی قرآن جزییات را آورده و سب یا لعن نموده  در مورد تبت یدا ابی لهب که سب در جزییات است و در کلیات یعنی فقط گفته شود ظالمین نیست و اینجا تام آورده شده است

ضمن اینکه در فرمایشات اهل بیت معصوم به اسم اشخاصی مثل ابوسفیان لعن شده اند و این کلام مخالفت با اصول تشیع است!



در کتاب شریف بحار الأنوار (ط - بیروت)، ج‏33، ص: 208

فرمایش امام صادق در تفسیر آیه والشجرة الملعونه نام آوردند اسم شخص ابوسفیان و معاویه و برادر معاویه یزید علیهم لعان الله 

قَوْلُهُ‏ وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ‏ وَ لَا خِلَافَ بَیْنَ أَحَدٍ أَنَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى أَرَادَ بِهَا بَنِی أُمَیَّةَ وَ مِمَّا وَرَدَ مِنْ ذَلِکَ فِی السُّنَّةِ وَ رَوَاهُ ثِقَاتُ الْأُمَّةِ قَوْلُ رَسُولِ اللَّهِ ص فِیهِ وَ قَدْ رَآهُ مُقْبِلًا عَلَى حِمَارٍ وَ  معاویة یَقُودُهُ وَ یَزِیدُ یَسُوقه  لَعَنَ‏ اللَّهُ‏ الرَّاکِبَ‏ وَ الْقَائِدَ وَ السَّائِقَ 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد